Kamienie milowe Rossmanna

Historyczna chwila: 23 maja klienci robią zakupy w pierwszym sklepie Rossmanna w Polsce, przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Dziś tego sklepu już nie ma, nasza „jedynka” przeniosła się kilkaset metrów dalej. Za to 10-te urodziny świętujemy setką sklepów.

1993

Pierwszy czerwcowy piknik z okazji dnia dziecka „Rossmann Dzieciom” w łódzkim Ogrodzie Zoologicznym. Pikniki to już nasza tradycja - zapraszamy na nie co roku. W 2010 padł rekord frekwencji: łódzkie zoo odwiedziło ponad 20 tys. osób.

2003

Po raz pierwszy wydaliśmy pismo „Skarb” - jako prezent dla klientów na 10-lecie firmy. Od 2005 r. zaczęliśmy je wydawać regularnie, najpierw jako kwartalnik, od 2010 r. - jako miesięcznik. Dziś „Skarb” rozchodzi się w nakładzie 800 tys. egzemplarzy i jest jednym z najpopularniejszych magazynów lifestylowych w Polsce. Nasi klienci znajdą w nim ciekawe wywiady, raporty o ważnych społecznie kwestiach, porady oraz informacje o promocjach i nowościach.

2003

W kwietniu rusza nasz portal Rossnet.pl. Klienci znajdą tu: opisy produktów, informacje o nowościach, recenzje oraz porady ekspertów. O popularności portalu świadczą liczby: 11,5 miliona unikatowych odsłon miesięcznie. W 2015 roku Rossnet.pl zostaje podpięty do głównego portalu Rossmanna: www.rossmann.pl.

2008

Nasze 15-lecie świętowaliśmy z przytupem: w ośmiu największych miastach w Polsce zorganizowaliśmy Festiwale „Skarby Urody”. Przyszły tłumy. Nasi goście mogli poradzić się ekspertów oraz podejrzeć kosmetyczne nowinki. Zebrane pieniądze przekazaliśmy Fundacji TVN „Nie Jesteś Sam”. Na zdjęciu stoiska podczas jednego ze spotkań w Poznaniu.

2008

15-lecie uczciliśmy w czerwcu imprezą w stołecznych Łazienkach Królewskich. Gościliśmy: twórcę firmy Dirka Rossmanna, przedsiębiorców i znanych artystów. Na zdjęciach, w lewym górnym rogu: Dirk Rossmann i prezes Rossmanna Marek Maruszak, w prawym dolnym rogu: śpiewająca Alicja Bachleda-Curuś.

2008

We wrześniu prezes Marek Maruszak przekazuje Bożenie Walter, prezesce Fundacji TVN „Nie jesteś sam” czek na 1,37 mln zł. Zebraliśmy je podczas „Skarbów Urody”. To najhojniejszy jednorazowy datek w siedmioletniej wówczas historii Fundacji. Na zdjęciu, od lewej: dziennikarka Anna Maruszeczko, Bożena Walter, Marek Maruszak.

2008

Wiemy jak ważne są start w dorosłość i pierwsza praca. Dlatego zaangażowaliśmy się w akcję urzędu miasta „Młodzi w Łodzi”, której celem jest pomoc najzdolniejszym studentom w zdobyciu doświadczenia zawodowego, a potem pracy. I kontynuujemy to do dziś. Co roku fundujemy stypendia łódzkim studentom, a w naszej firmie organizujemy wakacyjne staże. W czerwcu 2016 przyjęliśmy na płatne staże – od miesiąca do czterech – rekordową liczbę 27 studentów. Ponad połowa z nich została z nami na stałe.

2008

Inwazja misiów na drogerie Rossmanna: po raz pierwszy przed Świętami Bożego Narodzenia sprzedajemy „niedźwiadki”, a dochód z tej akcji („Kup Misia Temu Kogo Kochasz”) przekazujemy Fundacji TVN. W 2014 roku nasi klienci kupili rekordową liczbę ponad 91 tys. pluszaków. Na okładce "Skarbu", od lewej: Małgorzata Rozenek, Olivier Janiak i Kinga Rusin.

2009

Wprowadzamy do naszych drogerii kalendarze „Dżentelmeni”. Do 2013r. udało się uskładać z ich sprzedaży ponad 4 mln zł. Pieniądze trafiły m.in. do dzieci z chorobami nowotworowymi oraz dzieci z niezamożnych rodzin, które dzięki tej akcji wyjechały na kolonie. W 2014 roku sprzedaliśmy najwięcej kalendarzy - ponad 8 tys. sztuk. Pomysłodawcą „Dżentelmenów” jest Olivier Janiak i szef bydgoskiego oddziału PCK Patryk Wolski. Na zdjęciach, od lewej: okładka z 2010r., aktor Piotr Adamczyk, jeden z bohaterów kalendarza w 2009r.

2009

Prezes Rossmanna Marek Maruszak odebrał w styczniu statuetkę Lidera Polskiego Biznesu przyznawaną najprężniejszym na rynku firmom przez Business Centre Club.

2009

By ułatwić klientom kontakt z nami stworzyliśmy w lutym Sekcję Obsługi Klienta. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na każde pytanie dotyczące sprzedawanych w drogeriach Rossmann produktów czy akcji promocyjnych.

2010

Włączyliśmy się w akcję pomocy powodzianom. Zamieniliśmy nasz zwykle bezpłatny miesięcznik „Skarb” - jedyny raz w historii - na wartą 5 zł „cegiełkę”. Klienci zareagowali na naszą akcję entuzjastycznie: „Skarb” kupiło blisko pół miliona z nich. Za zebrane ponad 2 miliony złotych w sierpniu wyremontowaliśmy salę gimnastyczną i zbudowaliśmy boisko w szkole w Sandomierzu. Na zdjęciu w lewym, górnym rogu prezes Marek Maruszak otwiera nowe boisko, obok burmistrz Sandomierza Jerzy Borowski.

2010

Na zewnątrz listopadowy, ponury wieczór, a my w warszawskich Arkadach Kubickiego cieszymy się z otwarcia 500-tnej drogerii w Polsce. Razem z nami świętuje założyciel firmy Dirk Rossmann.

2010

W sierpniu w łódzkiej Manufakturze otwieramy największą drogerię w Europie. Sklep ma powierzchnię 1.350 m², oferuje 16 tys. produktów, poza perfumami i kosmetykami także wino. W Strefie Urody klientki mogą poddać się zabiegom kosmetycznym.

2011

Idziemy po rekord: po raz pierwszy udaje się nam otworzyć ponad setkę drogerii w ciągu jednego roku. Na zdjęciu prezes Marek Maruszak.

2011

Wielkie wydarzenie w historii firmy: w lutym, w Grudziądzu, zaczyna pracę drugi magazyn Rossmanna (pierwszy i największy, 50 tys. m², jest w Łodzi) w Polsce. Ma 25 tys. m². Stąd odjeżdżają ciężarówki zaopatrujące sklepy w północnej części kraju. Na zdjęciu grudziądzki magazyn.

2012

23 lutego w obecności Dirka Rossmanna oraz włodarzy miasta i województwa - w tym prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej - otwieramy nasz 12-piętrowy biurowiec, siedzibę centrali firmy. To jeden z najwyższych budynków w Łodzi, kosztował 38 mln zł, jego budowa trwała 22 miesiące. Łódzcy fabrykanci mieli pałace, my mamy biurowiec. Na zdjęciach, w lewym, górnym rogu: Marek Maruszak, Dirk Rossmann i wiceprezes Rossmanna Marcin Grabara; u góry, po prawej: prezydent Łodzi Hanna Zdanowska z Dirkiem Rossmannem. Lewy, dolny róg: założyciel naszej firmy z ówczesną wojewodą łódzką Jolantą Chełmińską, u dołu, po prawej marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień ze specjalnie przygotowaną pamiątkową mapą.

2012

W marcu uruchomiliśmy program dla pracowników „Pozytywnie Zakręceni”. Dzięki niemu 18,7 tys. naszych pracowników może rozwijać swoje pasje. Pomysł wychodzi od nich, dalej sprawy bierze w swoje ręce Rossmann. Firma organizuje i finansuje np.: nurkowanie, windsurfing czy loty balonem. Dla tych, którzy wolą mniej adrenaliny jest grzybobranie czy wycieczki po Polsce. Na zdjęciach nasi „zakręceni” pracownicy.

2012

W maju tworzymy wolontariat pracowniczy. Wspieramy m.in. akcję Szlachetna Paczka i pomagamy - co widać na zdjęciach - przy remoncie świetlicy Fundacji „Gajusz”.

2012

2 kwietnia, w Światowy Dzień Wiedzy na temat Autyzmu, podświetlamy część naszych drogerii na niebiesko (na zdjęciu drogeria w Warszawie). W tym dniu niebieski jest symbolem solidarności z osobami z autyzmem. Akcja ma zasięg globalny, wspiera ją ONZ. Ma na celu propagowanie wiedzy na temat autyzmu oraz tolerancji wobec ludzi nim dotkniętych.

2012

W czerwcu wprowadzamy program dla rodziców „Rossnę!”. Dzięki specjalnej karcie zniżkowej rodzice maluchów do lat 3 mogą liczyć nawet na 10-proc. zniżki na artykuły dla najmłodszych dzieci. Kilka miesięcy później rozszerzamy nasza akcję - oferujemy kartę ze zniżkami także kobietom w ciąży.

2012

W styczniu w konkursie „Szpalty Roku” nasz magazyn dla pracowników „Co Słychać” otrzymuje tytuł „Srebrnej Szpalty” w kategorii magazynów o nakładzie powyżej 5.000 egzemplarzy. Nagrodę przyznaje Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Na zdjęciu zwycięska okładka.

2013

W kwietniu zostajemy „sponsorem tytularnym” Biegu Ulicą Piotrkowską. Od tej pory impreza nazywa się Rossmann Run Bieg Ulicą Piotrkowską i jest jednym z najpopularniejszych w Polsce biegów na dystansie 10 km. Przyjaciółmi biegu byli olimpijczycy m.in.: Artur Partyka i Robert Korzeniowski.

2013

Prezes Marek Maruszak kroi tort na 20-te urodziny firmy. Obok stoi Dirk Rossmann (zdjęcie lewe, dolne). Dla naszych gości wystąpili znani artyści m.in.: Urszula Dudziak, Patrycja i Grzegorz Markowscy, Monika Brodka.

2013

Przed siedzibą naszej centrali w Łodzi zakopujemy w październiku „kapsułę czasu”. Umieszczamy w niej dysk ze zdjęciami ilustrującymi nasz rozwój od startu pierwszego sklepu. Wyjmiemy ją za kilka lat i sprawdzimy dokąd zaszliśmy jako firma.

2013

W grudniu we wszystkich drogeriach wprowadzamy dzięki aplikacji IKO możliwość płacenia telefonem za zakupy.

2013

Po raz pierwszy w historii firmy udaje się nam otworzyć 150 drogerii w ciągu jednego roku. Na zdjęciach Rossmann w Zakopanem.

2013

Nasi klienci są dla nas najważniejsi, ale ogromnie zależy nam także na relacjach z producentami. Prezes Marek Maruszak: „Ta współpraca opiera się na budowanym latami wzajemnym szacunku i zaufaniu. Nasi dostawcy wiedzą o naszych planach biznesowych z wyprzedzeniem, co ułatwia im planowanie produkcji”. Na zdjęciu: Irena Eris i prezes Rossmanna podczas polskiej premiery linii PROVOKE Dr Ireny Eris w drogerii Rossmann w łódzkiej Manufakturze.

2014

Zostajemy sponsorem głównym czerwcowego Festiwalu Czterech Kultur. Kultura: polska, żydowska, niemiecka i rosyjska współtworzyły Łódź. Festiwal nawiązuje do tej wielokulturowości widocznej w mieście do dziś. Na zdjęciu brytyjski muzyk Matthew Herbert podczas koncertu na rynku Manufaktury.

2014

Po raz pierwszy angażujemy się w międzynarodowy Festiwal Światła w Łodzi (Light Move Festival), który odbywa się w październiku. Zostajemy mecenasem projektu na Rynku Starego Miasta w Łodzi. W trzydniowym Festiwalu uczestniczy ok. 350 tys. osób.

Występ na rynku Starego Miasta w Łodzi [WIDEO]

2014

W październiku w Pyskowicach rusza nasz trzeci magazyn w Polsce. Ma 25 tys. m² powierzchni. Zaopatruje drogerie w południowej Polsce. Na zdjęciach, od lewej: widok z perspektywy tzw. wózka systemowego, obok wydzielony ze względu na bezpieczeństwo pracowników pas do poruszania się po magazynie.

2014

Wspieramy potrzebujących. Tylko w 2014r. przekazaliśmy darowizny o wartości ponad 2 mln zł kilkudziesięciu instytucjom w kraju m.in.: Fundacji „Gajusz”, Fundacji „Nadzieja”, Centrum Zdrowia Matki Polski w Łodzi oraz regionalnym oddziałom Caritasu.

2014

30 stycznia otwieramy 1000-ną drogerię w Polsce w Złotych Tarasach w Warszawie.

2015

W lutym startujemy ze sklepem internetowym. Wyróżnia go innowacyjne rozwiązanie - drogeria w graficznej wersji 3D, w której można oglądać produkty na półkach jak w zwykłym sklepie.

2015

Otwarcie 1000-go sklepu uczciliśmy akcją „Rosswijające Wakacje”. Wzięli w niej udział uczniowie z blisko 300 szkół, których zadaniem było wymyślenie fajnego projektu związanego ze zdrowym żywieniem i higieną. Nagrodziliśmy 50 ekip, czyli 1000 uczniów i wysłaliśmy ich na wakacje do Warszawy i Krakowa.

2015

Sukces wspólnej z Kolastyną akcji „Słońce dla Iskierki”. Za pieniądze zebrane ze sprzedaży „słonecznych produktów” – mleczek, balsamów itd. – na wakacje pojechały chore na nowotwór dzieci. Pozostałe środki Fundacja Iskierka przeznaczyła na zakup sprzętu medycznego oraz poradnik o onkodiecie. Akcję kontynuowaliśmy w roku 2016.

2015

W pierwszym „Raporcie odpowiedzialności społecznej” (2013-2014) zaprezentowaliśmy nasze wartości, historię, cele, które przed sobą stawiamy, pokazaliśmy nasze podejście do pracowników oraz lokalnych społeczności. W 2017 r. wydaliśmy drugi raport (za lata 2015-2016).

2015

Wielki przełom w komunikacji Rossmanna z naszymi klientami. Od kwietnia jesteśmy na Facebooku (www.facebook.com/RossmannPL) i Instagramie (www.instagram.com/rossmannpl), czyli najpopularniejszych serwisach społecznościowych świata. Mamy też własny kanał na YouTubie ( www.youtube.com/rossmannpl).

2016

Dzięki nowej usłudze SameDay X-press Couriers klienci drogerii internetowej Rossmann mogą zamówione artykuły otrzymać kurierem tego samego dnia.

2016

Festiwal Transatlantyk przypłynął do Łodzi z Poznania, a my jako firma oddana kulturze zostaliśmy jego sponsorem. Pod naszym patronatem powstały dwie sekcje: dla najmłodszych widzów Rossmannowe Kino dla Dziecka z Rodzicem oraz Dziecięcy Klub Filmowy Rossmanna. Przez sześć dni widzowie obejrzeli bezpłatnie 21 pokazów filmowych.

2016

Za wdrożenie nowoczesnego rozwiązania e-commerce dla klientów otrzymaliśmy tytuł Digital Leader of the Year 2016. System stworzony przez Centrum Informatyczne Rossmanna łączy świat on-line z off-line. Klienci składający zamówienie poprzez stronę www.rossmann.pl mogą je odebrać w dowolnej drogerii stacjonarnej już za maksimum trzy godziny.

2016

Nivea, Google i Rossmann – to najbardziej cenione marki wśród Polaków. Tak wynika z raportu Meaningful Brands 2017 przygotowanego przez Havas Media Group. Różnice między pierwszą trójką najsilniejszych marek były minimalne. Polacy uznali, że Rossmann: ułatwia im życie, pomaga zachować zdrowie, oszczędzać pieniądze i czas, uczy nowych umiejętności oraz umożliwia pozostawanie w kontakcie z innymi. W XII edycji Superbrands, czyli rankingu najsilniejszych marek w Polsce, które wybierali sami klienci, Rossmann okazał się na pozycji lidera. Za nami znaleźli się tacy giganci jak Allegro i Google.

2017

10 kwietnia 2017 roku ruszył Klub Rossmann. O tym, jak bardzo był wyczekiwany, świadczy fakt, że kilkadziesiąt godzin później aplikacja mobilna Rossmann PL (umożliwia wstąpienie do klubu) stała się najczęściej pobieraną aplikacją w Polsce. Dzięki niej członkowie Klubu Rossmann korzystają z atrakcyjnych promocji oraz ofert przygotowanych specjalnie dla nich.

2017

Dla nas biznes i kultura to dobrana para, dlatego zdecydowaliśmy się sponsorować festiwal kina niezależnego OFF Camera w Krakowie. Rossmann objął patronat nad sekcją Silna Płeć.

2017

Nasza akcja „Pomagamy, jak umiemy” zakończyła się wielkim sukcesem. W jej ramach przekazaliśmy produkty o wartości niemal 3,5 miliona złotych do 147 instytucji charytatywnych w całej Polsce. Przyjęliśmy, że każdej z nich gwarantujemy darowiznę w wysokości dwóch tysięcy złotych. Kwotę tę można było łatwo powiększyć – za każdą użytą przez naszego klienta co najmniej trzy razy aplikację Rossmann PL przekazywaliśmy dodatkową złotówkę (w produktach) na organizację wspieraną przez dany sklep. W każdej z naszych drogerii widniała informacja, na którą organizację z regionu zbiera konkretny sklep.

2017

Przystąpiliśmy do Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Organizacja branżowa zrzesza ponad 100 firm. Jej misją jest promocja, rozwój oraz ochrona interesów firm branży kosmetycznej i detergentowej w Polsce poprzez tworzenie przyjaznego środowiska dla rozwoju biznesu.

2017

Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmann SDP Sp. z o.o., otrzymał prestiżowy tytuł Menedżera X-lecia Regionu Łódzkiego. Honorowani są wybitni menedżerowie z województwa, którzy skutecznie rozwijają zarządzane przez siebie firmy, osiągają dobre wyniki finansowe, wspierają lokalne inicjatywy i organizacje charytatywne.

2018