Rossmann Detalistą Roku

Podczas 17. edycji gali CEE Retail Awards, organizowanej przez EuropaProperty, ponownie wyróżniono naszą firmę. Niezależne jury złożone z profesjonalistów z branży handlu detalicznego przyznało Rossmannowi tytuł Detalisty Roku. Sama gala była wyjątkowa. Podkreślano na niej siłę i dynamikę sektora handlu detalicznego w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestnicy wydarzenia gratulowali laureatom niezwykłych osiągnięć, z nadzieją na jeszcze bardziej inspirującą edycję w przyszłym roku.

Pozytywne opinie konsumentów o Rossmannie

Jesteśmy jedną z trzech marek, o której polscy konsumenci słyszeli najwięcej pozytywnych opinii w 2023 roku – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję Inquiry w okresie styczeń – grudzień 2023 roku. Wzięło w nim udział ponad 9 tys. ankietowanych.
Ankietowani odpowiadali m.in. na pytanie: „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Najwięcej pozytywnych opinii zebrało Allegro (48 proc. netto – po odjęciu odpowiedzi negatywnych oraz neutralnych, w których nie padła nazwa marki), kolejny był Lidl (35,5 proc.) oraz Rossmann (32,5 proc.).

Rossmann najpopularniejszą siecią handlową

Nasza firma zajęła pierwsze miejsce wśród drogerii w „Rankingu popularności sieci handlowych”, zdobywając znaczącą przewagę nad Hebe, Super-Pharm, Naturą, DM i Lush. Oznacza to, że Polacy swoje drogeryjne zakupy planują właśnie w Rossmannie.
Ranking został opublikowany już po raz dziewiąty przez Listonic (aplikacja do tworzenia list zakupowych i przeglądania ofert promocyjnych). Powstaje on na podstawie analizy list zatytułowanych nazwą danej marki. Rossmann miał 92,66 proc. udziału w listach zakupów w swojej kategorii. Drugie miejsce zajęło Hebe (6,04 proc.), a trzecie Super-Pharm (0,72 proc.).

Rossmann jedną z najsilniejszych marek w Polsce

W 2023 roku Rossmann był drugim najbardziej rozpoznawalnym brandem wśród Polaków – tak wynika z indeksu YouGov BrandIndex.
Polacy, według badania agencji Inquiry, są przywiązani do marek i zwracają uwagę na to, gdzie robią zakupy, czyje produkty kupują oraz z czyich usług korzystają. W rankingu YouGov Best Brands 2023 na podium znalazły się: 1. Allegro (57,5 pkt proc.), 2. Rossmann (42,1 pkt proc.) i 3. Lidl (41,4 pkt proc.). Kolejne miejsca zajęły: E. Wedel, Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka i Biedronka.
Ranking YouGov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Respondenci odpowiadali na sześć pytań, które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji na temat danej marki.

Superbrands

Po raz kolejny zdobyliśmy wyróżnienie, którym poszczycić się mogą najsilniejsze marki w Polsce. Aby znaleźć się w tym elitarnym gronie, marka musi cieszyć się uznaniem konsumentów, którzy określają jej wartość w profesjonalnych badaniach opinii. Drugą składową jest ocena wartości marki przez grono ekspertów z obszaru brandingu. Oprócz rozpoznawalności i efektywności niezwykle istotne jest także dbanie o relacje z innymi, innowacyjność działań oraz obszar społecznej odpowiedzialności.
Statuetki Superbrands przyznawane są od 17 lat, a hasło tej edycji to „Dobre Wybory”. Szczególnie docenione zostały marki, które powstają w duchu fair trade, z poszanowaniem praw człowieka i środowiska naturalnego.

Rossmann TOP marką

Ponownie zostaliśmy najbardziej medialną marką wśród aptek i drogerii w Polsce – wynika z badania TOP Marka od lat przeprowadzanego przez branżowy dwumiesięcznik „Press”. Jest to największe badanie medialności brandów w Polsce.
Badanie ocenia efektywność działań komunikacyjnych. Kluczowym wskaźnikiem jest siła marki, na którą składają się: liczba wzmianek o brandzie, dotarcie oraz indeks sentymentu. W przypadku Rossmanna siła marki została oceniona na 625 421 (następne Hebe osiągnęło wynik 259 153). Rossmann w monitorowanym okresie miał 84 184 publikacje, o zasięgu 277 290 105 i wysokim indeksie sentymentu 2,26). Za nami uplasowały się: Hebe (48 328 publikacji), Sephora (24 909), Super-Pharm (10 261) oraz Douglas (12 544).

Drogeria Roku

W 14. edycji konkursu Drogeria Roku organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne” konsumenci zdecydowali, że jesteśmy ich „ulubioną drogerią, w której kupują kosmetyki”. Otrzymaliśmy także wyróżnienie za najlepszą komunikację marketingową z klientami.
Ranking jest częścią badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023”. Na próbie 1000 panelistów, na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl, wykonała je firma badawcza Mobile Institute. Według badania konsumenci kupują produkty beauty głównie w drogeriach i perfumeriach (44 proc.), ale także dyskontach (32 proc.) i sklepach spożywczo-przemysłowych (27 proc.).

Rossmann największym pracodawcą w województwie łódzkim

Firmy nagrodzono za ich dokonania w 2022 roku w czterech różnych kategoriach, za najwyższe: 1) przychody, 2) zatrudnienie, 3) dynamikę przychodów i rentowność oraz 4) inwestycje.
Wyróżnienie wręczono podczas gali „Złota Setka Województwa Łódzkiego” zorganizowanej przez wydawcę „Dziennika Łódzkiego”.

Blix Awards razy cztery

Podczas gali „Blix Awards – Wybór Konsumentów” zdobyliśmy aż cztery statuetki w kategoriach: „Prospołeczna Firma Roku” za działania CSR oraz wspieranie lokalnych inicjatyw, „Promocja Roku” za najlepsze akcje promocyjne, często wykorzystywane rabaty przez klientów, a także promocje, w których stosunek niższej ceny do jakości produktu jest bardzo korzystny, „Innowacyjna Firma Roku” za szybsze, lepsze i tańsze zakupy (kasy samoobsługowe, aplikacja Rossmann PL) i „Zdrowa Żywność – Oferta Roku” za szeroki asortyment zdrowej żywności.
Organizatorem gali jest Grupa Blix, właściciel popularnych aplikacji do robienia zakupów.

Retail Champion po raz drugi

O naszym sukcesie zadecydowały: satysfakcja z zakupów, ciekawy asortyment i wysoki poziom obsługi. Klienci docenili także rabaty i spersonalizowane oferty, które daje im uczestnictwo w Klubie Rossmann. Wysoko oceniono również nowe technologie Rossmanna: aplikację mobilną Rossmann PL, drogerię internetową oraz rozwiązania w drogeriach stacjonarnych (np. kasy samoobsługowe).
Tytuł Retail Champion przyznawany jest na podstawie wyników badań konsumenckich przeprowadzanych przez GfK Polonia. Instytut zastosował w nich Net Promoter Score, czyli narzędzie mierzące lojalność klientów, oraz badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania: czy polecają zakupy w danej firmie oraz dlaczego je polecają?

Aplauz dla Rossmanna

Statuetka jest podziękowaniem za mecenat nad Teatrem Kamila Maćkowiaka. Dzięki wsparciu Rossmanna w minionym roku w łódzkim teatrze wystawiono 102 spektakle, mimo najróżniejszych trudności. Dla nas z kolei mecenat był jedną z form celebrowania jubileuszu 30-lecia istnienia firmy w Polsce.

Love Cosmetics Award za walkę z ubóstwem menstruacyjnym

Nagrodę otrzymaliśmy w kategorii #PROUDLY SUPPORTING WOMEN za akcję „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny”, której celem było przeciwdziałanie ubóstwu menstruacyjnemu. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Kulczyk Foundation, z problemem zmaga się jedna na pięć kobiet. W ramach edycji akcji z 2021 i 2022 roku do 320 szkół w Polsce trafiło ponad 3 miliony podpasek o łącznej wartości 900 tys. zł oraz gotowe materiały umożliwiające przeprowadzenie zajęć edukacyjnych.
Partnerem Rossmanna w akcji „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” było Kulczyk Foundation.

Overall Retailer za dynamiczną ekspansję

Eksperci z branży nieruchomości docenili nas za dynamiczną ekspansję, a konkursowe jury zwróciło uwagę na fakt, że pomimo dużej niepewności na rynku nieruchomości, sukcesywnie otwieramy w Polsce nowe drogerie. W 2022 roku uruchomiliśmy ich ponad 100, osiągając z całkowitą liczbą drogerii w Polsce wynik 1670.
Nagrody przyznano w 35 kategoriach, a rywalizowało o nie kilkaset firm związanych z handlem detalicznym, m.in. właściciele parków handlowych, sieci supermarketów, firmy odzieżowe czy marki kosmetyczne.

Influencer’s Choice Poland 2022 dla naszych marek

Marki Rossmanna zwyciężyły w dwóch spośród czterdziestu pięciu kategorii w trzeciej edycji konkursu Influencer’s Choice Poland, który ocenia kosmetyki i produkty naturalne.
W kategorii „Akcesoria do stylizacji i pielęgnacji włosów” zwyciężył wałek do loków marki For Your Beauty, dzięki któremu można wyczarować wymarzone fale bez użycia ciepła. Wałek jest w opakowaniu stworzonym ze środków odnawialnych i nadaje się do recyklingu.
Manufaktura Piękna zwyciężyła natomiast w kategorii „Beauty Balance”. To nagroda, która cieszy szczególnie, ponieważ marka z założenia miała być wyjątkowa i – zgodnie z dewizą jej twórców – „Stworzona z miłością, zapakowana z czułością i podana z radością”.

Rossmann silny w mediach

Po raz kolejny zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu najbardziej zauważalnych w prasie, serwisach internetowych i mediach społecznościowych firm z branży aptek i drogerii.
Wzmianek o Rossmannie w badanym okresie 2022 roku było blisko 60 tys.
Organizatorem rankingu Top Marka jest wydawnictwo Press.

Digital Excellence Awards 2022 za systemy komunikacji

Nagrodę w kategorii „Digital Capabilities” dostaliśmy za wykorzystanie możliwości cyfrowych w komunikacji z klientami i pracownikami. Dzięki 5 tys. monitorów w drogeriach oraz 1,6 tys. ekranów na zapleczach docieramy z informacjami do milionów klientów i kilkunastu tysięcy pracowników.
Konkurs zorganizowały Digital Excellence i CIONET Polska.

Rossmann mecenasem kultury

Tytuł Lidera Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu otrzymaliśmy za działania na rzecz kultury. Pomysłodawcą nagrody jest Fundacja LodzArte założona przez przedstawicieli firm zrzeszonych w Łódzkiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
Wręczenie nagród było zwieńczeniem Tygodnia Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu zorganizowanego przez LodzArte.

Best Quality Employer 2022 dla Rossmanna

Tytuł przyznano nam za oferowane warunki pracy i zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju. W ocenie kapituły konkursowej Rossmann jest stabilnym i pewnym pracodawcą, który zapewnia przejrzystą ścieżkę kariery, rozbudowany system szkoleń i atrakcyjny program rozwoju osobistego. Doceniono liczne benefity, w tym m.in. firmowy program rozwoju pasji „Pozytywnie Zakręceni”, atrakcyjny pakiet socjalny – dopłaty do urlopów i kolonii, świadczenia świąteczne czy becikowe.

Love Cosmetics Awards dla naszych marek

Dezodoranty w kremie z Manufaktury Piękna oraz serum z kwasami Me+ zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie Love Cosmetics Awards, organizowanym przez redakcję Wirtualnych Kosmetyków. Zdaniem jury nasze produkty prezentują ponadprzeciętną jakość i wnoszą korzyści pożądane z perspektywy współczesnego konsumenta.
Szczególne zainteresowanie wzbudziły dezodoranty w kremie: Lato w Prowansji i O Mój Rozmarynie z Manufaktury Piękna oraz serum do twarzy Me+ z kwasem poliglutaminowym 1%, serum z kwasem traneksamowym 2,5%, serum do twarzy z niacynamidem 10% i cynkiem 1,5%.
Zarówno Manufaktura Piękna, jak i Me+ to marki własne Rossmanna.

Rossmann odpowiedzialny społecznie

Jury rankingu Drogeria Roku 2022 przyznało Rossmannowi aż dwie nagrody: w kategorii „odpowiedzialność społeczna” za program „Pomagamy jak umiemy kobietom” i pomoc Ukrainie oraz „najszybsze podążanie za ekotrendami”. Wyrazem tego, że drugi temat jest dla firmy kluczowy, jest inicjatywa Czujesz Klimat?, której efekty klienci mogą dostrzec podczas wizyty w drogerii stacjonarnej lub internetowej. Naszym celem jest sukcesywne zmienianie nawyków zakupowych klientów, tak by decyzje były podejmowane z myślą o świecie, w którym żyjemy i za który wszyscy jesteśmy współodpowiedzialni.
Organizatorem konkursu były redakcje „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych”.

Rossmann dwukrotnie wyróżniony jako pracodawca

Nasza firma otrzymała nagrody Friendly Workplace 2022 oraz Solidny Pracodawca Roku 2022. Kapituły konkursów doceniły dotychczasowe, stale rozwijane projekty, a także nowe pomysły, które wdrożyliśmy w czasie pandemii. Uwagę zwrócono na program „First Time Manager” (6 edycji, 66 uczestników), skierowany do menedżerów działów i umożliwiający wymianę doświadczeń, oraz „Shoty Menedżerskie” (34 edycje, 420 uczestników) – krótkie, ale intensywne spotkania dotyczące zarządzania zespołem.

Rossmann najpopularniejszą drogerią

Nasza firma jest zdecydowanym liderem wśród drogerii – wynika z „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce” za 2021 rok przygotowanego przez Listonic. Aż 61 proc. Polaków przyznało w badaniu, że po kosmetyki najchętniej chodzi do drogerii. Z tego grona 92,6 proc. ankietowanych zadeklarowało, że kosmetyczne zakupy planuje właśnie w Rossmannie. Drugie w raporcie było Hebe, którego udział w listach zakupowych wyniósł 4,34 proc. Trzeci był Super-Pharm z udziałem 2,19 proc.

Rossmann najlepszym pracodawcą

Rossmann jest najlepiej postrzeganym pracodawcą w Polsce wśród sieci handlowych – wynika z rankingu YouGov Reputation 2022 sporządzonego na podstawie popularnego badania YouGov BrandIndex. Wyprzedziliśmy Allegro, a także sieć salonów Empik.
Wskaźnik reputacji firmy Rossmann wyniósł 31,3 proc. (Allegro uzyskało 29,4 proc., a Empik 22,5 proc.). Kolejne miejsca zajęły: Apart, Sephora, Lidl, Douglas, IKEA, Zara i W. Kruk.
Na najwyższą ocenę Rossmanna jako pracodawcy ma wpływ m.in. szereg benefitów dla pracowników, jak: prywatna opieka lekarska, karty sportowe, dofinansowanie kolonii dla dzieci czy możliwość realizowania swojego hobby w ramach programu „Pozytywnie Zakręceni”.

Alterra z nagrodą

Nasza marka – Alterra – otrzymała wyróżnienie w kategorii „pielęgnacja twarzy – oczyszczanie” w plebiscycie Influencer’s Choice Poland, konkursie, który ma na celu wyłonienie najlepszych kosmetyków oraz produktów naturalnych. Do edycji 2021 zgłoszono ponad 400 propozycji, a kryterium oceny była zgodność produktów z filozofią eko, przyjazność środowisku, idea zero waste oraz wysokie wymagania ekokonsumentów. Jury zachwycił prosty i czysty skład olejku do demakijażu z algami BIO marki Alterra.

Rossmann najsilniejszą marką

Rossmann okazał się najlepszy w kategorii „sieci spożywczych i drogerii” w rankingu YouGov BrandIndex – Retail Rankings przygotowanym przez agencję Inquiry. Nasza firma uzyskała wynik 48,2 proc. Drugie miejsce zajął Lidl (47 proc.), a trzecie Biedronka z wynikiem 37,4 proc. W pierwszej piątce sklasyfikowany został jeszcze: Kaufland (28,9 proc.) i Auchan (20,9 proc.).
Ranking był obliczany na podstawie średniej z sześciu wskaźników. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące: jakości oferowanych produktów, zadowolenia z zakupów w sklepie, relacji ceny do jakości asortymentu, rekomendacji marki innym konsumentom, reputacji jako pracodawca, a także ogólnej opinii o sklepie.
Rossmann solidnym pracodawcą

Nasza firma zdobyła tytuł Solidnego Pracodawcy 2021 za bogatą ofertę socjalną dla pracowników, program rozwoju ich pasji „Pozytywnie Zakręceni”, a także działalność na rzecz potrzebujących oraz zaangażowanych w walkę z pandemią.
Kapituła konkursu była pod dużym wrażeniem działań firmy na rzecz pracowników (prywatna opieka lekarska, karnety sportowe, paczki dla dzieci, wyprawki szkolne, dofinansowanie obozów i kolonii, kursy doszkalające). Doceniono także naszą ofertę staży i praktyk dla studentów oraz absolwentów uczelni.

Rossmann chętnie polecany przez klientów

Drogeria internetowa rossmann.pl, a także marka Rossmann, znalazły się w TOP 10 najchętniej rekomendowanych firm przez polskich klientów – tak wynika z rankingu YouGov Recommend 2021 Poland, który przygotowała firma YouGov przy współpracy z Inquiry.
Pierwsze miejsce w polskim rankingu, zdaniem klientów, zajęła Cukiernia Sowa. Na drugiej pozycji znalazło się Allegro (84,6 proc.), zaś na trzeciej – drogeria internetowa rossmann.pl (81,9 proc.).
Na liście YouGov Recommend Top 10 znajdują się nie tylko wielkie marki, ale też lokalne firmy, które cały czas pracują nad relacją z klientami.

Rossmann cenioną marką

Kolejny rok z rzędu Rossmann znalazł się wśród pięciu najsilniejszych marek w raporcie „Meaningful Brands”. Przygotowała go Havas Media Polska. Badanie pokazało, że konsumenci poszukują marek, które realnie mogą zmieniać ich życie. Wymagają od nich, aby działały na rzecz środowiska i planety (73 proc. ankietowanych). Duża grupa respondentów (71 proc.) jest zmęczona brakiem konsekwencji: marki mówią jedno, a robią drugie. Klienci doceniają firmy, które mają opinię odpowiedzialnych społecznie, bowiem 64 proc. ankietowanych kupuje ich produkty.
Wyróżnienia TOP 5 raportu „Meaningful Brands” otrzymały: Allegro, Google, Samsung, Rossmann i E. Wedel.

Rossmann najsilniejszą marką

Rossmann okazał się najsilniejszą marką wśród drogerii według badania Shopper Trends ’21. Badanie wykonała amerykańska firma NielsenIQ.
W raporcie Shopper Trends ’21 zmierzono siłę marek różnych detalistów w poszczególnych formatach sprzedaży. Wśród drogerii klienci najczęściej wskazywali Rossmanna, w kategorii hipermarketów – Biedronkę, a w formacie sklepów convenience – Żabkę.
Badanie zostało wykonane online w lutym 2021 roku na reprezentatywnej próbie 1520.

Domol najlepszym proszkiem

Domol, proszek naszej marki własnej do prania białych tkanin, zdobył pierwsze miejsce w teście UOKiK. Domol okazał się najskuteczniejszy w usuwaniu plam.
UOKiK sprawdził jakość proszków do prania białych tkanin. Urząd zbadał 10 produktów różnych marek. Badania trwały od grudnia 2020 roku do lutego 2021. Sprawdzano skuteczność usuwania plam, wpływ proszku na wytrzymałość i kurczenie się tkaniny po praniu oraz to, czy masa proszku jest zgodna z deklaracją producenta na opakowaniu. Specjaliści obliczyli także, ile wynosi koszt jednego prania danym preparatem i ocenili stosunek jakości produktów do ich ceny.

Nagroda za rozwój Rossmann PL

Innowacyjne podejście do sprzedaży, automatyzacja procesu sprzedażowo-kasowego i jeszcze łatwiejsza obsługa aplikacji Rossmann PL – tak kapituła konkursu Mobile Trends Awards uzasadniła przyznanie nam głównej nagrody w kategorii „Commerce – rozwój aplikacji”. Rossmann został doceniony za stworzenie w firmowej aplikacji nowej funkcji Rossmann GO, umożliwiającej bezkontaktowe zakupy za pomocą smartfona.
Poza tym zdobyliśmy trzecie miejsce w kategorii „Nagroda Specjalna Internautów”. Podobnie jak w przypadku kapituły, internauci docenili zalety Rossmann GO.

Superbrands 2021

Tytuł Superbrands 2021 otrzymaliśmy w kategorii „Drogerie”. Tytuł ten jest przyznawany najsilniejszym i najlepiej postrzeganym przez konsumentów markom na polskim rynku. Badanie jest realizowane co dwa lata i jest największym badaniem siły marki w Polsce. Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził ankietę wśród 10 tys. konsumentów na temat ponad 2 tys. marek.

Nagroda „Rzeczpospolitej”

„Rzeczpospolita” przygotowała zestawienie liderów branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG – ang. fast moving consumer goods, czyli artykuły pierwszej potrzeby), którzy w czasie pandemii – w latach 2019-2020 – wyróżniali się na tle konkurencji. Do nas trafiła nagroda specjalna za działania firmy mające zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom oraz klientom, a także wyróżnienie „za wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w handlu detalicznym/hurtowym”, za nowatorskie udogodnienia, jak wprowadzenie kas samoobsługowych w każdej drogerii czy nowej funkcji w aplikacji – Rossmann GO, dzięki której klienci mogą dokonywać bezpiecznych, bezdotykowych zakupów (skanowanie kodów własnym telefonem i płatność online).

Pieluchy Babydream wyróżnione

Pieluchy Babydream marki Rossmann zajęły pierwsze miejsce w przygotowanym przez UOKiK rankingu pieluch jednorazowych dla dzieci. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 10 marek pieluszek w rozmiarze „3” przeznaczonych dla dzieci o wadze od 4 do 10 kg. Pieluchy zostały poddane wielu testom. Okazały się najlepsze pod względem czasu wchłaniania płynu przez pieluchę oraz oddawanej przez nią wilgoci (po zanurzeniu w płynie oddały najmniej wilgoci). Jako prawidłowe zostało ocenione pH materiału, z którego wykonano pieluszkę. Nasz produkt dobrze też wypadł w teście sprawdzającym wytrzymałość zapięcia na oderwanie.

Alterra z nagrodą Influencerʼs Choice Poland 2020

Bambusowa szczoteczka Alterry zwyciężyła w kategorii „naturalna higiena (higiena zębów)”. Do pierwszej edycji konkursu oceniającego kosmetyki naturalne Influencer’s Choice Poland 2020 zgłosiło się prawie 100 firm, a jury musiało sprawdzić ok. 300 produktów.
Najwyższe noty otrzymały produkty przyjazne środowisku, zgodne z filozofią zero waste i spełniające wysokie wymagania ekokonsumentów.

Rossmann Top Marką 2020

Nasza firma okazała się najsilniejszym brandem w rankingu sieci aptek i drogerii – otrzymała tytuł Top Marki 2020. Tak wynika z największej na polskim rynku analizy medialności brandów przeprowadzanej przez magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnych brandów w Polsce i znakomita rekomendacja dla klientów: wizerunek w mediach jest jednym z kluczowych elementów pozwalających ocenić potencjał, wartość i siłę marki.

Rossmann w Manufakturze Drogerią Roku

Nasza flagowa drogeria w łódzkiej Manufakturze, otwarta na nowo w czerwcu 2020 roku, zdobyła prestiżowy tytuł Drogerii Roku, pokonując Hebe, Kontigo i Super-Pharm.
Jury doceniło wystrój naszej drogerii: zieloną ścianę z mchu, drewniane podłogi i kamienne umywalki (można tam zmyć testowane produkty). Uznanie jury zdobył także unikalny asortyment tej drogerii, w tym stacja refill do ponownego napełniania butelek szamponami, mydłem do mycia rąk czy preparatami do pielęgnacji domu.
Konkurs Drogeria Roku organizowany jest od 12 lat przez Wydawnictwo Gospodarcze („Wiadomości Kosmetyczne” oraz „Wiadomości Handlowe”).

Rossmann Mecenasem Łódzkiej Kultury


Gazetka Roku 2019

Nasza gazetka promocyjna otrzymała nagrodę i tytuł Gazetki Roku 2019 w I edycji programu branżowego „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. Publikacje promocyjne 84 sieci działających w Polsce oceniane były przez ponad 80 tys. osób.
Przez ponad pół roku zbierano opinie użytkowników kilku największych na rynku aplikacji mobilnych agregujących promocje. Zapytano Polaków, które gazetki są najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej sprofilowane pod oczekiwania oraz potrzeby konsumentów. Wśród drogerii największe uznanie zdobył Rossmann.

Rossmann najpopularniejszą drogerią internetową

Nasza drogeria internetowa znalazła się w pierwszej trójce najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce. W rankingu agencji Inquiry Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji na podium – korzystanie z naszej drogerii internetowej zadeklarowało 12 proc. uczestników ankiety.
Ranking został opracowany na podstawie badania YouGov BrandIndex na próbie 662 osób.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęło Allegro (korzystanie z tego serwisu zadeklarowało 53 proc. ankietowanych), drugą pozycję wywalczył ogłoszeniowy OLX (13 proc.).

Rossmann najlepszy w Google Maps

Nasza firma zajęła pierwsze miejsce w rankingu najlepszych sieci handlowych na podstawie ocen wystawianych przez klientów na Google Maps. Pod uwagę wzięto sklepy, które miały ponad 100 tys. ocen. Rossmann uzyskał średnią ocenę 4,37 (w 5-stopniowej skali), wyprzedzając Lidla i Dino.
Analiza objęła 60 tys. sklepów, a ranking opracowano na podstawie ocen sklepów stacjonarnych.

Gąbka For Your Beauty nagrodzona

Gąbka do czyszczenia pędzli For Your Beauty zdobyła nagrodę specjalną w kategorii „Akcesoria”. Redakcja Styl.pl doceniła jej prostotę i użyteczność – dzięki gąbce podczas makijażu nie trzeba używać kilku pędzelków, wystarczy przeczyścić jeden po każdej aplikacji. Styl.pl zwrócił także uwagę na to, że gąbka For You Beauty to nie tylko doskonały pomocnik w codziennym makijażu, ale także dobre rozwiązanie na wyjazdy. Zamknięta jest bowiem w praktycznym metalowym pudełeczku.

Rossmann przyjaznym miejscem do pracy

Nasza firma zdobyła nagrodę specjalną Friendly Workplace 2020 w konkursie zorganizowanym przez portal markapracodawcy.pl. Doceniono promowanie idei work-life balance, dbanie o relacje z pracownikami, szkolenia, a także działania ekologiczne i prozdrowotne.

Rossmann najlepiej ocenianą siecią detaliczną

Tak wynika z rankingu Retail Proposition Index 2019 przygotowanego przez firmę doradczą OC&C Strategy Consultans. Polacy uznali, że Rossmann jest ogólnie najlepszą siecią detaliczną oraz nie ma dla siebie konkurencji pod względem: zaufania, jakim darzą go klienci, jakości obsługi oraz wyglądu sklepów. Klienci bardzo wysoko ocenili Rossmanna także w pozostałych kategoriach branych pod uwagę w rankingu. Przyznali naszej firmie drugie miejsce pod względem: wygody robienia zakupów oraz jakości oferowanych w drogeriach produktów, piąte w kategoriach: dobra jakość w stosunku do ceny oraz szeroki asortyment, a szóste – w kategorii „bycia trendy”.

Najsilniejszy detalista w Polsce

Najsilniejszą marką wśród wszystkich sklepów w Polsce jest Rossmann – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję badań marketingowych Inquiry. Na podium znalazły się także Lidl i Empik. Badanie dowiodło, że Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów.
Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji na temat danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez liczbę zadanych pytań. YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach.

Rossmann liderem wśród drogerii

Jak wynika z badania Top Marka 2019 przeprowadzonego przez dwumiesięcznik „Press”, nadal jesteśmy najsilniejszą marką wśród drogerii i aptek. Nie mamy konkurencji, szczególnie jeśli chodzi o liczbę tekstów i wzmianek oraz ich dotarcie do odbiorców.
Pod uwagę wzięto aż 50 różnych branż. Tworząc indeks siły marki, redakcja brała pod uwagę: liczbę publikacji o danym brandzie (o Rossmannie wzmiankowano aż 104 tys. razy!), ich zasięg oraz udział wzmianek pozytywnych.

Polacy znają internetową drogerię Rossmann

Blisko 70 proc. ankietowanych Polaków zna markę jakiejś drogerii internetowej. Najwięcej osób wskazało e-sklep Rossmanna – wynika z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Uczestnicy nie dostali listy różnych drogerii do wyboru. Ich zadaniem było spontaniczne wskazanie marki oferującej zakupy w internecie. Liderem takiej znajomości spontanicznej jest Rossmann (32 proc. wskazań), kolejne miejsca przypadły firmom: Douglas (19 proc.), iPerfumy oraz Sephora (po 15 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się: Hebe, Drogerie Natura, Allegro czy Avon.

Rossmann Drogerią Roku 2019

Tytuł Drogerii Roku trafił do Rossmanna po raz kolejny. Tym razem aż w trzech kategoriach: najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny, najlepsza komunikacja z konsumentami oraz najlepsza e-drogeria.
Konkurs organizuje Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca „Wiadomości Kosmetycznych” oraz „Wiadomości Handlowych”.

Rossmann wyróżniony za działania CSR

Nagrodę w konkursie Love Cosmetics Awards 2019 w kategorii „#firma odpowiedzialna społecznie” otrzymaliśmy za program „Pomagamy jak umiemy”. Jest to znacząca akcja społeczna w branży kosmetycznej. Edycja 2019 była największą pod względem liczby zgłoszonych organizacji – było ich 250. Do każdej z nich z końcem roku zawieziemy towary, które sami wybiorą z naszego asortymentu.
Konkurs Love Cosmetics Awards stawia na promocję polskich marek, a także na jakość, wiarygodność i niezależność.

Domol – dobra jakość i cena

Płyn do mycia naczyń Domol, marki własnej Rossmanna, w badaniu Polskiego Instytutu Badań Jakości został najlepiej oceniony przez klientów w klasyfikacji „Stosunek jakości do ceny”. Także w klasyfikacji generalnej Domol zajął wysoką, trzecią pozycję (za Morning Fresh i Fairy). Klienci szczególnie podkreślali jego dobry wpływ na dłonie, łatwość dozowania, a przede wszystkim – przystępną cenę.
Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) to niezależny instytut badawczy, specjalizujący się w badaniach konsumenckich. PIBJA nie pracuje na zlecenie usługodawców lub sprzedawców. Badanie dotyczące płynów do naczyń przeprowadzono od marca do kwietnia br. metodą CAWI.

Rossmann w piątce zmieniającej świat

Rossmann zajął bardzo wysokie, piąte miejsce, wśród obecnych w Polsce marek „meaningful” – czyli takich, które są postrzegane przez konsumentów jako marki zmieniające świat na lepsze. Takie były wyniki badania Meaningful Brands 2019 przeprowadzonego przez Havas Group.
Do pierwszej piątki „marek zmieniających świat” Polacy wytypowali następujące: Google, Nivea, Allegro, YouTube oraz Rossmann. Ponad połowa ankietowanych (54 proc.) uważa, że to właśnie marki mają do odegrania większą rolę w ulepszaniu świata niż rządy czy politycy.
Badanie Meaningful Brands jest przeprowadzane od 2009 roku w 31 państwach.

Rossmann z nagrodą za ekspansję

To już kolejne wyróżnienie za ekspansję na polskim rynku. Podczas 11. edycji CEE Retail Real Estate Awards otrzymaliśmy tytuł Speciality Retailer.
W konkursie nagrodzono firmy i osoby, które w minionym roku miały największy wpływ na rozwój w sektorze handlu. Wyróżnienia przyznano w 33 kategoriach, a konkurs CEE Retail Real Estate Awards już od 11 lat gromadzi najważniejszych przedstawicieli rynku handlu i nieruchomości z Europy Środkowo-Wschodniej.

Rossmann najlepszą drogerią

W oczach klientów jesteśmy niezmiennie najlepszą drogerią w Polsce. W rankingu wszystkich sieci handlowych zajmujemy pozycję wicelidera. Takie są wyniki raportu firmy OC&C badającej postrzeganie sieci przez konsumentów w 2018 roku. Zajęliśmy wysoką pozycję zarówno pod względem asortymentu i cen (czynnik funkcjonalny), jak też więzi, które udało nam się zbudować w relacjach z klientami (czynnik emocjonalny). Przekłada się to na wysoką, drugą pozycję w ogólnej ocenie 55 wiodących sieci detalicznych w Polsce poddanych badaniu (wzięło w nim udział 4 tys. osób).

Digital Excellence Awards

Rossmanna nagrodzono w kategorii Customer Experience. To efekt uruchomienia aplikacji Rossmann PL, która umożliwia klientom korzystanie z usługi click & collect i dostarcza im spersonalizowane oferty. Aby zapewnić sukces aplikacji zespół Centrum Informatycznego Rossmann, wspierany przez Dział Marketingu, skonsolidował i zautomatyzował ponad 30 systemów takich jak: ERP, WMS, CRM, płatności elektronicznych, systemów kasowych czy service desk.

Drogeria Roku

Rossmann zdobył tytuł Drogerii Roku aż w trzech kategoriach: najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny, najlepsza komunikacja z konsumentami oraz najlepsza e-drogeria. Ogłoszenie laureatów miało miejsce podczas uroczystej gali wieńczącej Kongres Rynku FMCG. Konkurs Drogeria Roku organizowany jest dla sieci drogeryjnych, a nagrody przyznaje jury złożone z ponad 20 menedżerów znanych firm kosmetycznych. Pomysłodawcą jest Wydawnictwo Gospodarcze, czyli wydawca „Wiadomości Kosmetycznych” oraz „Wiadomości Handlowych”.

Specialty Retailer over 450 sqm

Firmę nagrodzono jako specjalistę w branży detalistów ze sklepami o powierzchni powyżej 450 mkw. Drugą nagrodę - „Loyalty Programme” - przyznano za wprowadzenie i funkcjonowanie Klubu Rossmann. Do programu zniżek można dołączyć instalując aplikację Rossmann PL. Statuetkę wręczono podczas gali EuropaProperty CEE Retail Awards.

Lider Informatyki

Konkurs zorganizowała redakcja prestiżowego czasopisma Computerworld. Nagrodzono w nim innowacyjne wdrożenia informatyczne, które przełożyły się na korzyści biznesowe dla firm. Jury wyróżniło projekt Centrum Informatycznego Rossmann w kategorii „Handel i usługi”. Pierwsze miejsce zapewnił tzw. akcelerator projektów. To nowatorskie rozwiązanie organizacyjne, które – w uproszczeniu – pozwoliło zlikwidować kolejki projektów oczekujących na realizację oraz ułatwiło selekcję tych najbardziej priorytetowych i wartościowych.

Top Marka

Rossmann został najsilniejszą marką wśród drogerii i aptek. Nie miał konkurencji, szczególnie jeśli chodzi o liczbę tekstów i wzmianek w mediach – to wyniki badania przeprowadzonego przez dwumiesięcznik „Press”. Pod uwagę wzięto aż 50 różnych branż. Tworząc indeks siły marki, redakcja uwzględniła: liczbę publikacji o danym brandzie (o Rossmannie wzmiankowano aż 104 tys. razy), ich zasięg oraz ilość wzmianek pozytywnych. W badaniu przeprowadzonym w 2019 r. Rossmann ponownie zajął 1. miejsce.

Meaningful Brands
.c9391325.jpg&w=640&q=80)
Raport Meaningful Brands przygotowała Havas Media Group. Polacy uznali, że Rossmann: ułatwia im życie, pomaga zachować zdrowie, oszczędzać pieniądze i czas, a także uczy nowych umiejętności. Firma zajęła w zestawieniu 3. miejsce. W 2019 r. uplasowała się na 5. miejscu.
.c9391325.jpg&w=640&q=80)
Mobile Trends Awards

Wyróżnienie przyznano Rossmannowi za mobilną aplikację Rossmann PL. Kapituła konkursowa wzięła pod uwagę jej wysoką jakość i sposób wprowadzenia na rynek przy wsparciu działań offline. W jury zasiedli eksperci od lat związani z branżą mobile. Konkurentami Rossmann PL o tytuł najlepszej aplikacji były: Starbucks CEE, Mój Carrefour, Empik Foto i GreenVelo - Wschodni Szlak Rowerowy. Firmę docenili też internauci w specjalnym głosowaniu. W klasyfikacji na najlepszą aplikację roku wg użytkowników internetu aplikacja Rossmann PL była druga, tuż za mBank PL i przed Filmweb.

Digital Leader of the Year

Nagroda trafiła na ręce przedstawicieli Centrum Informatycznego Rossmann. Przyznano ją za wdrożenie nowoczesnego rozwiązania e-commerce dla klientów. System stworzony przez programistów Rossmanna łączy świat on-line z off-line. Klienci składający zamówienie poprzez stronę: www.rossmann.pl mogą je odebrać w dowolnej drogerii stacjonarnej już za maksimum trzy godziny. Statuetki wręczono podczas dorocznej konferencji „What’s Next”, organizowanej przez CIONET Polska. Jury nagrodziło projekty odznaczające się wysoką jakością, szerokim zakresem wdrożenia oraz pozytywnie wpływające na wizerunek firmy.

Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu

Kapituła konkursu wysoko oceniła: skalę płaconych przez Rossmanna w Polsce podatków, liczbę pracowników i wielkość inwestycji w kraju. Doceniono zaangażowanie firmy we wspieranie polskiej kultury, edukacji i za działania charytatywne. Konkurs zorganizowały redakcja „Rzeczpospolitej” oraz Fundacja Patriotyzmu Gospodarczego. Kapituła brała pod uwagę: płacone podatki, zatrudnienie, inwestycje, wydatki na badania i rozwój oraz działalność sponsorską i charytatywną. Rossmann zdobył nominację do nagrody głównej i w kategorii firm z „udziałem kapitału zagranicznego”.

Wielka Perła

To wyróżnienie Rossmann otrzymał podczas Gali Pereł Polskiej Gospodarki. Zwyciężył w kategorii polskich przedsiębiorstw z rocznym przychodem na poziomie ponad 1 mld zł. Organizatorem plebiscytu był wydawca anglojęzycznego miesięcznika Polish Market. Ranking został przygotowany we współpracy z Zakładem Wspomagania i Analizy Decyzji Instytutu Ekonometrii SGH w Warszawie. Perły dla biznesu rozdano w trzech kategoriach: przedsiębiorstwa o przychodzie rocznym 100 mln zł – 1 mld zł, przychodzie powyżej 1 mld zł i w sektorze finansowym.

Speciality Retailer

Tytuł przyznano Rossmannowi za ekspansję w Polsce. Statuetkę wręczono podczas uroczystej gali Retailers’ Awards. To wydarzenie zgromadziło najważniejszych przedstawicieli rynku handlu i nieruchomości z Europy Środkowo-Wschodniej. W jury zasiadło 70 osób, które reprezentowały m.in. inwestorów czy deweloperów. Wyróżnienia wręczono w ponad 30 kategoriach.

Diamenty Forbesa

Firma trafiła na prestiżową listę Diamentów Forbesa. Ranking opracowano na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm. Szczegóły metodologii wyceny przedsiębiorstw i pomiaru wzrostu ich wartości przygotowali analitycy Bisnode Polska w porozumieniu z redakcją „Forbesa”. Rossmann był na liście firm o poziomie przychodów powyżej 250 milionów zł. W 2013 r. firma powtórzyła ten wynik.

European Trusted Brands

Przedstawicielom firmy wręczono Złote i Kryształowe Godło. Rossmann był bezkonkurencyjny w kategorii „drogerie”. Ankietowani wybrali markę godną zaufania uwzględniając pięć kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność w biznesie. European Trusted Brands to jedno z największych badań konsumenckich w Europie. Oprócz tematyki marketingowej porusza również sprawy społeczne. W 2013 r. Rossmann ponownie wywalczył obydwa godła.

OC&C Retail Proposition Index

Polacy cenią Rossmanna. Firma regularnie zajmuje miejsce na podium w corocznym rankingu Retail Proposition Index. Dla ankietowanych niezmiennie jest najlepszą drogerią w Polsce. Największe atuty Rossmanna to: zaufanie do klientów, jakość obsługi i wygląd sklepów. Ranking przygotowuje firma doradcza OC&C Strategy Consultans. Opiera się na globalnym badaniu, które sprawdza postrzeganie sieci handlowych. Prowadzone jest w 8 krajach. Obejmuje 700 detalistów, których ocenia 50 tys. konsumentów.
2012: 3. miejsce; 2013: 2. miejsce; 2014: 2. miejsce; 2015: 2 miejsce; 2016: 2. miejsce; 2017: 1. miejsce; 2018: 2. miejsce; 2019: 1. miejsce.

Superbrands

Rossmann znalazł się w gronie firm wyróżnionych w kategorii: „zakupy”. Pamiątkowe statuetki przyznano na podstawie połączonych wyników niezależnego badania konsumenckiego oraz głosowania członków Rady Marek (powołana przez organizację Superbrands). Wyróżnienia otrzymały firmy, które cieszą się popularnością i uznaniem wśród klientów.
W 2015 r. Rossmann wywalczył dwa kolejne tytuły: „Business Superbrands” dla najbardziej rozpoznawalnej marki oraz „Superbrands 2014/15” - dla marki, które najlepiej odpowiada na oczekiwania klientów
