Złoto i brąz dla Rossmanna

Złoto i brąz dla Rossmanna

Data dodania: 5.11.2025

Podczas poniedziałkowej gali Effie Awards firma Rossmann została uhonorowana złotem za kampanię z Mają Ostaszewską i Kuba Błaszczykowskim promująca naszą misję oraz brązem za „Album Piękna”.

Effie to jeden z najbardziej prestiżowych na świecie konkursów marketingowych. Złoto wywalczyliśmy w kategorii „Retail&Marketplaces”.
Celem naszej kampanii była promocja misji Rossmanna „Inspirujemy i wspieramy w tym, by kochać siebie na co dzień”. W Rossmannie wierzymy bowiem, że akceptacja siebie, zaprzyjaźnienie się ze sobą to pierwszy krok, by tworzyć bliskie, wartościowe relacje z ludźmi, którzy nas otaczają. W nagrodzonej kampanii wzięli udział aktorka Maja Ostaszewska i były piłkarz Kuba Błaszczykowski.

– Naszym celem, misją, także tej kampanii, jest inspirowanie konsumentów, głównie kobiet, bo to one są przede wszystkim naszymi klientkami, do świadomego dbania o siebie. Do traktowania swojego ciała z uwagą i czułością, znalezienia czasu na codzienne, proste rytuały w łazience – mówił podczas odbierania nagrody Bogdan Maksymiec, Chief Marketing Officer w firmie Rossmann.

Łazienka to często jedyne miejsce, w którym po ciężkim dniu mamy chwile na skupienie się na sobie, odcięcie od wydarzeń dnia. Dlatego to ona była miejscem akcji naszych spotów.

– Im lepiej dbamy o siebie, o swoje ciało i emocje, tym bardziej akceptujemy siebie, a podążając za swoimi potrzebami zaprzyjaźniamy się ze sobą. Ze zleconych przez nas badań firmy Mind&Roses wynika, że osoby, które kochają siebie są szczęśliwsze, akceptują swój wygląd, mają lepsze relacje z rodziną i innymi ludźmi – mówił Bogdan Maksymiec.

Przed wręczeniem nagrody laudację wygłosił Paweł Gala, CEO Wavemaker: - W świecie, który zmienia się w tak zawrotnym tempie (…), w społeczeństwie tak wrażliwym na cenę, że wyjątkowe jest o cenie nie mówić. W kategorii, w której promocja goni promocję, a skoncentrowanie komunikatu na czymś innym wydaje się zbyt dużym ryzykiem. W tych okolicznościach decyzja o skupieniu komunikacji na budowaniu marki, opowiadaniu historii, które poruszają w konsumentach dużo więcej niż tylko podniecenie promocją - jest wyrazem dużej odwagi i odrzuceniem short-termizmu. Wierzę, że to przykład takiego marketingu, jaki większość tej sali chciałaby tworzyć – budującego markę, wpisanego w trendy, odważnego i mam nadzieję wskazującego kierunek innym”.

Wspólnie z marką Dove zdobyliśmy także brąz w kategorii „Beauty & Care” za „Album Piękna”. Do albumu zgłosiło się ponad trzy tysiące kobiet. Ich historii wysłuchała Justyna Kopińska, autorką zdjęć była Zuza Krajewska. Nasze bohaterki niezależnie od wieku, sylwetki czy doświadczeń miały odwagę pokazać swoje autentyczne piękno i inspirować inne kobiety do zaakceptowania i pokochania siebie.

*) Konkurs po raz pierwszy zorganizowano w 1968 roku w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Od 1999 roku licencję na prowadzenie plebiscytu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Polska jest jednym z ponad 55 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.

Do pobrania

hero_award_still_cgi_hr_cutout_gold.png

1.85 MB

hero_award_still_cgi_hr_cutout_gold.png

Effie_2025.jpg

505.77 KB

Effie_2025.jpg

Kontakt dla mediów

Agata Nowakowska

Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o.

Dział PR

Rossmann SDP Sp. z o.o.

św. Teresy 109, 91-222 Łódź

fax: +48 42 61 39 108