Wróć do wszystkich inspiracji

Jak pozbyć się cellulitu?

Jak pozbyć się cellulitu?

Walczysz z cellulitem? Nie potrafisz go zaakceptować? Można sobie z nim poradzić! A my wiemy, jak to zrobić :)

Co to jest cellulit?

Cellulit (potocznie „pomarańczowa skórka”) to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, w wyniku czego na powierzchni skóry powstają grudki.

Cellulit wodny a tłuszczowy różnice

Mamy dwa rodzaje cellulitu: wodny i tłuszczowy. Co jest przyczyną ich powstawania? Możemy powiedzieć po prostu, że „my, kobiety tak mamy” ;) Jednak poza uwarunkowaniami genetycznymi są również inne przyczyny.

  • Cellulit wodny łatwo jest dostrzec przy napinaniu skóry – jest ona pofałdowana i opuchnięta. Nie mamy tu problemu z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Przyczynami powstawania cellulitu wodnego są: brak aktywności fizycznej oraz siedzący tryb życia, zła, wysokotłuszczowa i wysokokaloryczna dieta oraz używanie zbyt dużej ilości soli, stosowanie tabletek antykoncepcyjnych, częste wizyty w solarium, a także zbyt częste kąpiele w gorącej wodzie.
  • Cellulit tłuszczowy łatwo jest rozpoznać po ściśnięciu fałdy skóry. Gołym okiem można wtedy dostrzec nierówności oraz grudki. Charakterystyczne są w tym wypadku także fałdy tłuszczowe. Cellulit tłuszczowy dotyczy najczęściej kobiet, które zmagają się z nadwagą i otyłością. Może być on także efektem gwałtownych zmian wagi albo braku reakcji na pojawienie się cellulitu wodnego. W związku z odkładaniem się tkanki tłuszczowej widzimy cellulit na nogach (udach, biodrach), pośladkach, brzuchu, a także ramionach.

Co zrobić, żeby cellulit zniknął?

Jeśli chcemy zmniejszyć widoczność cellulitu, musimy zacząć działać wielotorowo. Ważne są profilaktyka i regularność.

Po pierwsze powinniśmy wprowadzić zdrową dietę bogatą w owoce, warzywa, błonnik, witaminy i sole mineralne. W naszym menu powinno znaleźć się pieczywo pełnoziarniste, chude mięso i ryby. Należy unikać potraw smażonych i słodyczy. Obowiązkowo należy wypijać minimum 2 litry wody dziennie!

Ważna jest aktywność fizyczna – minimum 3 razy w tygodniu. Regularne uprawianie sportów (jazda na rowerze, bieganie, pływanie, gra w siatkówkę czy koszykówkę, gimnastyka) kształtuje mięśnie brzucha, ud i pośladków, co zapobiega powstawaniu cellulitu lub przyczynia się do jego redukcji. Jeśli bardzo nie lubimy wysiłku fizycznego, warto dużo spacerować.

Wiele kobiet zadaje sobie pytanie: “kremy na cellulit czy pomagają?”. Kosmetyki antycellulitowe są kolejnym obowiązkowym punktem w walce z "pomarańczową skórką"! Najlepiej sprawdzą się kremy i balsamy antycellulitowe oraz ujędrniające, które poprawiają krążenie i szybko pozbywają się zastojów limfy. Przed aplikacją kremu czy serum na cellulit warto zrobić kilka przysiadów, aby pobudzić krążenie, a podczas nakładania wykonać masaż skóry.

W walce z cellulitem należy pamiętać o zabiegach pielęgnacyjnych, takich jak masaż bańką chińską czy szczotkowanie ciała na sucho. Obydwa zabiegi możemy wykonać sami w domowym zaciszu :)

Jak pozbyć się cellulitu z ud i pośladków?

Stosując powyższe punkty, na pewno zredukujemy cellulit na udach, pośladkach (gdzie występuje najczęściej), a także innych części ciała. Wyraźnie zmniejszymy jego widoczność, a nasze ciało będzie nam wdzięczne za każdy dobry nawyk, który wprowadzimy w nasze życie.