Kategorie pomocy
Odstąpienie od umowy
Konsumencie, dokonując zakupów w Drogerii Internetowej Rossmann przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia dostarczenia zamówienia lub jego odbioru w drogerii, w zależności od tego, którą formę dostawy wybrałeś. W przypadku towaru niezgodnego z umową (np. produktu posiadającego wady) postępuj zgodnie z instrukcją zawartą w sekcji Reklamacja.
JAK ODSTĄPIĆ OD ZAMÓWIENIA?
Wystarczy poinformować nas o swojej decyzji przed upływem 14 dniowego terminu (licząc od dnia otrzymania zamówienia). Możesz to zrobić korzystając z darmowej formy zwrotu towaru po kliknięciu w LINK, lub poprzez formularz kontaktowy, lub przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: Rossmann SDP sp. z o.o., ul. Dąbrowska 1, 95-100 Dąbrówka Wielka (nadając przesyłkę samodzielnie ponosisz koszty zwrotu).
Podpowiedź:
Skorzystaj z naszego wzoru formularza. Znajdziesz go również w mailu informującym, że Twoje zamówienie oczekuje na odbiór lub zostało wysłane (w zależności od wybranej formy dostawy) oraz poniżej w zakładce Dokumenty do pobrania.
Uwaga:
Przygotowując paczkę do wysłania spakuj produkty wraz uzupełnionym formularzem zwrotu, jest to niezbędne do dalszego procesu odstąpienia od umowy.
JAK NADAĆ PRZESYŁKĘ POPRZEZ DARMOWĄ USŁUGĘ?
Usługa jest dostępna niezależnie od wcześniej wybranej formy dostawy zamówienia.
1. Wypełnij wzór formularza odstąpienia.
2. Po przejściu na stronę określ rozmiar paczki, którą będziesz odsyłać.
3. Uzupełnij dane:
- Numer zamówienia – wpisz ośmiocyfrowy numer zamówienia, od którego dokonujesz odstąpienia (znajdziesz go w wiadomościach e-mail informujących o statusach zamówienia a dla zalogowanego użytkownika również w Historii Zakupów w aplikacji mobilnej Rossmann PL oraz na stronie https://www.rossmann.pl/)
- Podaj niezbędne dane kontaktowe (imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail)
- Jeśli dokonywałeś zakupu z dostawą kurierem, możesz podać nam również numer pierwotnej przesyłki.
4. Zaznacz powód zwrotu: „Odstąpienie od umowy – zwracam pełnowartościowy produkt".
5. Zapoznaj się z regulaminem zwrotu i sprawdź czy wszystkie dane się zgadzają.
6. Potwierdź zakończenie formularza klikając „Zwracam paczkę”.
Co po wypełnieniu formularza?
- Kod zwrotu znajdziesz w aplikacji InPost lub w wiadomości e-mail.
- Przygotuj paczkę ze zwracanymi produktami oraz wypełnionym formularzem zwrotu (usuń stara etykietę jeśli używasz tego samego pudełka), napisz kod zwrotu na paczce odręcznie – nie trzeba drukować etykiety.
- Nadaj paczkę w dowolnym automacie Paczkomat 24/7. Możesz zeskanować kod QR z aplikacji InPost Mobile, przykładając go do czytnika w urządzeniu, lub wybrać opcję nadania paczki na ekranie i ręcznie wpisać kod zwrotu.
- Włóż paczkę do skrytki, zamknij ją i gotowe.
Przesyłka zostanie automatycznie zaadresowana do naszego Magazynu.
Potrzebujesz dodatkowych informacji? Przejdź tu link.
SAMODZIELNY ZWROT
Wypełnij wzór formularza odstąpienia. Nadaj przesyłkę ze zwrotem, na poniższy adres:
Rossmann SDP sp. z o.o.
ul. Dąbrowska 1
95-100 Dąbrówka Wielka
Prosimy o zatytułowanie paczki, jako „Odstąpienie od umowy”. Bezpośrednie koszty związane z samodzielnym zwrotem artykułów (w tym w szczególności koszt opakowania i dostarczenia do sprzedawcy) w związku z odstąpieniem od umowy ponosi Konsument.
Możesz skorzystać np. z usług Poczty Polskiej lub innych podmiotów świadczących takie usługi. Przykładowe ceny takich usług możesz znaleźć poniżej:
https://cennik.poczta-polska.pl
https://www.dpd.com/pl/pl/cennik-przesylek-krajowych/
https://inpost.pl/cenniki (jedynie za pośrednictwem kuriera)
https://www.dhl.com/pl-pl/ecommerce/dla-ciebie/wysylka/cennik.html
https://www.orlenpaczka.pl/cenniki-i-regulaminy/
BRAK ODBIORU ZAMÓWIENIA
Jeżeli nie odbierzesz zamówienia we wskazanych w regulaminie terminach, sprecyzowanych dla poszczególnych form dostawy, mamy prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży. Z uprawnienia do odstąpienia od umowy możemy skorzystać odpowiednio w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia podjęcia pierwszej próby doręczenia zamówienia lub w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia upływu terminu na odbiór zamówienia przez Klienta w sklepie, wskazanego w Regulaminie. W przypadku podjęcia decyzji o odstąpieniu od umowy, jesteśmy zobowiązani powiadomić Cię o tym. Dokonamy zwrotu otrzymanych od Ciebie płatności. Jeśli jesteś Konsumentem zwrotu płatności dokonamy w ten sam sposób, jakiego użyłeś do zapłaty, chyba że zgodziłeś się na inny sposób zwrotu.
Powyższe zasady stosujemy również w stosunku do osób fizycznych zawierających umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.