Wróć do wszystkich inspiracji

Lipiec – owoc miesiąca: borówki

Lipiec – owoc miesiąca: borówki

Piękne głęboko granatowe kuliste owoce borówek zachwycają nasze stoły obecnie prawie cały rok. Ale najsmaczniejsze i pełne wartości odżywczych są w lipcu. W tym miesiącu warto się nimi rozkoszować w prawie nieograniczonej ilości, bo są niezwykle niskokaloryczne –100 gramów owoców, to zaledwie 40-50 kcal!

Właściwości borówek

Owoce zawierają spore ilości witaminy C, która wpływa na czas trwania infekcji, oraz antyoksydantów, wymiatających z organizmu wolne rodniki, które są odpowiedzialne m.in. za procesy starzenia. Borówki są także doskonałym źródłem błonnika regulującego procesy trawienne.

Pomysł na sezonowy shake!

W trakcie letnich upałów sięgnijcie po coś zarówno chłodnego jak i pełnego wartości odżywczych. Wypróbujcie przepis przygotowany razem z dietetyczką Anetą Łańcuchowską na Shake jogurtowy z borówkami.

Pochwalcie się efektami Waszych kulinarnych poczynań na naszej grupie Rodzice, Rossnę! na FB

W lipcu oprócz borówek warto również sięgnąć po:

Owoce: agrest, borówki, brzoskwinie, czereśnie, jabłka, jagody, jeżyny, maliny, morele, porzeczki, truskawki, wiśnie

Warzywa: bakłażan, botwinka, bób, brokuły, cukinia, fasolka szparagowa, fasolka szparagowa, groszek cukrowy, groszek zielony, kalafior, kalarepa, kapusta, karczochy, młoda marchewka, młode ziemniaki, natka pietruszki, ogórek, pomidory, por, rukola, rzodkiewka, sałata, seler (liście), szczaw, szczypiorek, szparagi, szpinak

Więcej, o sezonowym odżywianiu dzieci, przeczytasz w >> Sezonowa dieta dziecka <<

Krok 1 z 3

Aplikacja jest dostępna dla telefonów z systemem Android od wersji 6.0 lub iOS od wersji 11.0.

Google PlayApp StoreAppGallery